כדי להיות מותג צריך להתרכז לא במוצר אלא במערכת האמונות והערכים שאתם מייצגים.
ברור שעדיף שהמוצר שלכם יהיה מושלם, אבל מוצר מושלם ללא סיפור מקיף עליכם ועל מה שאתם עושים לא ייצר את החיבור והרצון להשתייכות אליכם ולמה שאתם מייצגים.
למעשה מותג זה לייצר קהילה שמאמינה באותם מערכת אמונות .
פטריק הנלון כותב הספר "Primal Branding" מתאר 7 אלמנטים שמרכיבים את אותה מערכת אמונות:
- סיפור ההקמה – לא להתבלבל, לא למה העסק הוקם, אלא מה היה רצף האירועים שהביא בסוף להקמת העסק.
"התחיל מתחביב, היו המון מתעניינים אז הקמתי עסק קטן שהפך לחברה בע"מ" - אני מאמין\ערכים – סט האמונות והערכים של מה שאתם מייצגים ומנסים לקדם.
אם הצלחתם לתמצת אותו למשפט כמו "Think different" או "Just Do It" שיחקתם אותה. - אייקונים – סימנים ברורים שמזוהים איתכם בצורה מיידית.
הסימנים האלו אמורים להיות רלוונטים לכל חמשת החושים: ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומגע.
למשל – לוגו, ריח קבוע בחנות, משפט קבוע בסרטוני התוכן\פודקאסט. - טקסים – טקסים הם התרגום של האני מאמין, בפעולות.
הפעולות צריכות להיות עקביות ועם מטרה. מייצרים את חווית הלקוח.
זה יכול להיות זמן משלוח מובטח, נעילת דלתות בתחילת שיעור בסטודיו, משפט קבוע שאומרים בכניסה לחנות ועוד. - לקסיקון – לייצר לעצמך שפה ייחודית (ז'רגון) כך שמי שמכיר אותך ירגיש חלק מהקהילה.
לקרוא למוצרים בשמות ייחודיים. - ה"לא מאמינים" – האנשים שהם בהגדרה לא הלקוחות שלכם, אלו שלא מאמינים בדרך או במוצר שלכם. זו גם דרך טובה להבין למי אתם פונים באמצעות מי לא מתאים לכם.
אוהבי גלקסי לאפל, אוהדי הפועל לבית"ר, חדר כושר לקרוספיט. - מנהיג– האדם שבפרונט, מי שאיתו ניתן להזדהות, מי שמוביל את הערכים של המותג.
בעל\ת העסק, פרזנטור קבוע בפרסום.
יש המון גישות למיתוג, זו הגישה שהתחברתי אליה וככה אני מנסה לאפיין עסקים שאני עובד איתם. היתרון המשמעותי של הגישה הזו שהיא מאוד פרקטית וכל אלמנט מייצר לנו פעולות בפועל שמדגישות את הערכים והאמונה שלנו ומחברות את הלקוחות שלנו למטרה שלנו.
צרו מותג שאנשים רוצים להיות מזוהים איתו ולא רק שירות או מוצר שפותר בעיה נקודתית!