לפני כמה ימים דיברתי עם בעלת עסק ובין היתר הסברתי לה כמה עולים מסלולי הליווי שאני נותן לבעלי ובעלות עסקים.
היא הייתה ממש מופתעת ולא הבינה למה זה כל כך יקר.
אני לא יודע למה אבל סוג של התנצלתי ואמרתי כן אני יודע שזה יחסית יקר אבל אני באמת יודע מה שאני יכול לייצר לעסק שאני מלווה.
עברו כמה ימים והשיחה הזו עדיין רצה לי בראש וניסיתי להבין האם אני באמת יקר מדי, ופתאום הבנתי.
איזה טמבל אני שבכלל "התנצלתי" הרי התמחור שלי הוא הייצוג המספרי של התוכנית העסקית שלי, היעדים האישיים והערך שאני נותן ללקוח.
אם עסק ישלם לי X ויכניס בזכות זה 3X מה זה משנה כמה השירות עולה?
אם הצלחתי לגרום לעסק לעבור מעבודה ללא תכנון וסדר לעבודה מתוקתקת, מתוכננת ועם סדר פעולות ברור וידוע. ובזכות זה אפשר לגייס עובדים ולהגדיל את העסק, ולבעל\ת העסק שקט נפשי ולהתחיל סוף סוף להנות מהעסק זה לא שווה ?
ובכלל, איזה מחויבות יש לבעל העסק אם הוא (או היא) לא מסוגלים להשקיע בעצמם ובעסק שלהם לצורך הגדילה, מה זה אומר על האמונה העצמית ועל האמונה בעסק?
אז הבנתי אני ממש לא צריך להתנצל על המחיר שאני גובה עבור השירות שלי וגם אני לא חושב שזה יקר.
מי שכל היום חושב רק על "כמה זה עולה לי" ולא משנה את דפוס החשיבה ל"כמה אני מרוויח מזה" לעולם לא יוכל לקפוץ לשלב הבא.
ואני רוצה שתקחו מהסיפור הזה כמה מסקנות לעסקים שלכם:
- התמחור שלכם הוא האמצעי לממש את מטרות העסק והמטרות האישיות שלכם.
- התמחור שלכם ידייק לכם את קהל היעד שאיתו אתם רוצים לעבוד איתו
- התמחור שלכם לא אמור להשתנות בגלל גחמות של אנשים שלא מכירים את העסק שלכם.
- המחיר של השירות שלכם לא רלוונטי, רק התוצאה והחוויה שאתם מספקים ללקוח.
ואם אתם מרגישים הזדהות עם הסיפור.
ואתם רוצים שהתמחור שלכם יפסיק להשתנות בכל יום.
שהמחיר שאתם דורשים יתחיל לייצר לכם את אורח החיים שמגיע לכם.
להתחיל לשנות גישה לגבי כסף והשקעה בעצמכם ובעסק שלכם.
ואם יש פגישה אחת שיכולה להכפיל לכם את הרווחים כמה היא שווה לכם?
אז תירשמו עכשיו לפגישת "מוצרים ותמחור" שבה נעשה סדר בתמחור שלכם ונתאים אותו לערך האמיתי שאתם נותנים ללקוחות שלכם.